Skip to content
Subscriber Only

Hungary Sued for Political Interference in Radio Frequency Bids

Hungary is being sued for political interference in awarding radio licenses, renewing doubts over press freedoms in the nation as the government tries to convince the European Union that it respects media independence.

The 2009 tender for the frequencies of radio stations Slager and Danubius were “scandalously flawed” and amounted to the “expropriation” of investments, according to court papers filed separately by Indianapolis, Indiana-based Emmis International Holding B.V., a unit of Emmis Communications Corporation, and Bermuda-registered venture capital fund Accession Mezzanine Capital LP, which owned the stations.