Skip to content

Banned in Europe, Kremlin-Backed RT Channel Turns to Africa

  • RT setting up an Africa English language hub in South Africa
  • An earlier African plan had focused on a Nairobi office
Inside RT Studios In Moscow

Photographer: Misha Friedman/Getty Images

RT, the Kremlin-backed TV network formerly called Russia Today, is setting up its first Africa bureau as President Vladimir Putin seeks to entrench support in a continent that’s largely refrained from criticizing his invasion of Ukraine. 

The company said in a response to a query that it’s “currently focused on developing our English-language Africa hub in South Africa,” which will be headed up by Paula Slier, a South African broadcaster who ran RT’s Jerusalem bureau.