Skip to content

Fox News Parent Has to Face Defamation Suit Over Vote-Rigging Claims

  • Suit against Fox News parent over vote-rigging claims proceeds
  • Judge says Murdoch may have knowingly let Fox air false claims
Updated on

Fox News’s parent company can be sued by a voting-machine maker because Rupert and Lachlan Murdoch may have acted with “actual malice” in directing the network to broadcast conspiracy theories alleging the 2020 presidential election was rigged against Donald Trump.

Delaware Superior Court Judge Eric M. Davis on Tuesday denied Fox Corp.’s motion to dismiss the suit, saying Dominion Voting Systems had shown that the Murdochs may have been on notice that the conspiracy theory that rigged voting machines tilted the vote was false but let Fox News broadcast it anyway. Dominion cited in its suit a report that Rupert Murdoch spoke with Trump a few days after the election “and informed him that he had lost,” the judge noted.