Skip to content

State-Backed RT Challenges Ban at EU Court

  • Russian channel files challenge at EU’s General Court
  • Seeks to topple ban pending ruling on legality of EU blackout
Updated on

RT, the state-backed TV network formerly called Russia Today, filed the first European Union court challenge against the bloc’s sanctions in the wake of the invasion of Ukraine. 

The EU’s General Court said in a tweet on Tuesday that the channel’s French arm is contesting the EU’s March 1 decision to impose “restrictive measures in view of Russia’s actions destabilizing the situation in Ukraine.”