Skip to content
Subscriber Only

Alibaba’s South China Morning Post Said to Cut 4% of Workers

Pedestrians walk past branding for the South China Morning Post newspaper at a newsstand in Hong Kong.

Pedestrians walk past branding for the South China Morning Post newspaper at a newsstand in Hong Kong.

Photographer: Lam Yik/Bloomberg
Updated on

The South China Morning Post, the Hong Kong newspaper owned by Alibaba Group Holding Ltd., is cutting 4% of staff in a reorganization of divisions including product, technology and subscriptions.

The revamp will take effect from April 12, SCMP Chief Executive Officer Gary Liu said in a memo to staff seen by Bloomberg News. The editorial side of the business isn’t mentioned in the memo.