Skip to content
Subscriber Only

Soros and Publisher Buy Poland’s No. 2 Radio Station

Updated on

Polish newspaper publisher Agora SA and a fund backed by billionaire George Soros agreed to buy the country’s second-largest radio station, thwarting efforts by pro-government groups to strengthen their grip on the media.

Ruling populist parties throughout eastern Europe have turned public media into propaganda machines, while piling pressure on privately-held broadcasters who refuse to toe the party line, such as Agora. Hedge-fund guru Soros, who’s an advocate of liberal democracy, has been vilified as formerly communist nations rebel against the European Union’s values 30 years after the Berlin Wall collapsed.