Move Over, CNN -- Here Comes Russia

The Kremlin is moving into global TV news. Russia Today, a 24-hour English-language satellite news channel, is due to begin broadcasting by yearend. The government plans to invest $60 million over two years in the service, which plans bureaus in London, Brussels, Jerusalem, and Washington. Skeptics say the Kremlin hatched the plan to improve its image. The channel "will be distinguished by our Russian approach to the news," editor Margarita Simonyan, a former reporter for Russian state TV, told a news conference. Russia's state TV is known for its pro-Kremlin stance.

Edited by Rose Brady

Before it's here, it's on the Bloomberg Terminal.
LEARN MORE