News Corp.’s U.K. Newspaper Unit Sued in London by ‘A. Coulson’

The News Corp. unit that published the Sun and the now defunct News of the World, was sued in London by a person identified only as “Mr. A. Coulson.”

The lawsuit was filed yesterday, according to court filings. Former News of the World editor Andy Coulson, who resigned as U.K. Prime Minister David Cameron’s press chief in January, was arrested in July as revelations widened that reporters hacked into the voice mails of celebrities, politicians and murder victims, and may have bribed police for stories.

News Corp.’s U.K. unit was considering whether it should stop paying Coulson’s legal bills following reports that the company made some payments to him after he became Cameron’s director of communications, the Guardian newspaper said in August. Glenn Mulcaire, the private investigator jailed in 2007 over phone hacking, sued the company last month after the company stopped paying his legal fees.

Available court documents didn’t specify the full first name of Coulson or the subject of the lawsuit.

Coulson’s lawyer, Jo Rickards, didn’t immediately respond to an e-mail seeking comment. News Corp.’s U.K. unit declined to immediately comment.

The case is A Coulson v. News Group Newspapers Ltd., case no. 11-3525, High Court of Justice, Queen’s Bench Division (London).

Before it's here, it's on the Bloomberg Terminal. LEARN MORE