Examples Of Misguided Journalistic Handwringing Over The Prospect of Rupert Murdoch Owning The Wall Street Journal

I hope this will not become an ongoing series. Dean Starkman opines in the Columbia Journalism Review about the $60 per share bid Rupert Murdoch’s News Corp made for Dow Jones:

And make no mistake: Tuesday was a black day for journalism, and an even blacker one for financial journalism. When this is over, there will be no independent publisher of the nation’s foremost—really only—watchdog of the capital markets, corporate behavior, and regulators’ conduct. Who’s going to cover News Corp.?

Wow. Good question. Well, let’s see. There’s the New York Times. And there’s Bloomberg. There’s Fortune and CNBC. There’s Conde Nast Portfolio, Forbes, and—forgive me—BusinessWeek. There’s the Economist, the Washington Post, and the Financial Times. There’s individual columnists like Newsweek’s Allan Sloan and the New Yorker’s Ken Auletta, to name two of many, and an army of bloggers.

But set all that aside. Some of Rupert Murdoch’s media properties may bug the Starkmans of the world, but, to cite one example, the guy who owns the Fox News Channel and the New York Post also owned the Village Voice between 1977 and 1985.

Correct me if I’m wrong, but I don’t recall the Voice endorsing Reagan in 1980 or 1984.

Might it, by 2007, finally occur to writers whose knees jerk every time Murdoch’s name is mentioned that the owner of the Times of London, the Simpsons, “Little Miss Sunshine” and MySpace might actually NOT want to turn everything he has into the Fox News Channel?

Before it's here, it's on the Bloomberg Terminal. LEARN MORE